Number of the records: 1  

Profesní rozvoj učitelů

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


    Vyd. 1. - V Praze : Karolinum, 2012 - 188 s. : il. ; 21 cm
    ISBN 978-80-246-2087-9 (brož.)
      Starý, Karel, - Author
     učitelská profese  profesní rozvoj  vzdělávání učitelů  další vzdělávání  vzdělávací politika
     kolektivní monografie
    Call numberC 358.619
    Umístění 377 - Odborné vzdělání. Technické vzdělání. Vzdělávání učitelů
    Profesní rozvoj učitelů
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 358.619   

    Title statementProfesní rozvoj učitelů : podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků / Karel Starý ... [et al.]
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataV Praze : Karolinum, 2012
    Phys.des.188 s. : il. ; 21 cm
    ISBN978-80-246-2087-9 (brož.)
    National bibl. num.cnb002375251
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Language noteAnglické resumé
    Another responsib. Starý, Karel, 1961- (Author)
    Another responsib. Univerzita Karlova (Publisher)
    Subj. Headings učitelská profese * profesní rozvoj * vzdělávání učitelů * další vzdělávání * vzdělávací politika
    Form, Genre kolektivní monografie
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC 37.091.12 , 005.963 , 377.8 , 377.4/.8 , 37.014.5 , (048.8:082)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru377 - Odborné vzdělání. Technické vzdělání. Vzdělávání učitelů
    Document kindBOOKS
    Profesní rozvoj učitelů
    V zahraničních výzkumech, jejichž přehled mimo jiné najdete v této knize, se již delší dobu ozývá volání po tom, aby se účinky profesního rozvoje učitelů posuzovaly podle skutečných dopadů na výsledky jejich pedagogické práce. Informace o aktivitách profesního rozvoje učitelů v České republice jsou bohužel fragmentární, často chybí mezinárodní srovnání a pokud už nějaké existují, je jim věnována nedostatečná pozornost ze strany vzdělávací politiky. Spatřujeme v tom i jednu z možných příčin klesajících výsledků českých žáků v mezinárodních šetřeních. Cílem knihy je přispět k odborné diskusi o kvalitě práce učitelů aktuálními informacemi o různých cestách jejich profesního rozvoje. Panuje shoda, že kvalitní přípravné vzdělávání může zajistit dobrý základ pro výkon učitelské profese, ale skutečného mistrovství lze dosáhnout až v průběhu profesní dráhy. Absence systematické podpory v profesním vzdělávání a jasných profesních perspektiv v podobě kariérního řádu nevytváří motivující prostředí pro profesní růst. Ukazuje se také, že tradiční pojetí profesního vzdělávání formou absolvování různých školení a kurzů je v současnosti doplňováno o nové formy, jako jsou sdílený odborný diskurs na pracovišti, mentoring či řízené samostudium, které čerpají z reflexe profesních zkušeností. Na základě analýzy sekundárních i dílčích primárních pramenů si dovolujeme v závěru vyslovit určitá doporučení, na co by se v profesním rozvoji učitelů měl klást větší důraz a jaké formy podpory by to umožnily. Vhodnou kombinací vnější podpory učitele a vnitřní zodpovědnosti učitele za vlastní profesní zrání a předávání profesních zkušeností lze zvýšit kvalitu práce učitelů. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.