Number of the records: 1
Machotka, Pavel, 1936-2019 - Author
1. české vyd. - Řevnice : Arbor vitae, 2014 - 223 s. : il. (převážně barev.), portréty ; 26 x 31 cm
ISBN 978-80-7467-057-2 (váz.)
Cézanne, Paul, - Illustrator Bernard, Émile, - Photographer
Cézanne, Paul, 1839-1906
19.-20. století
francouzské malířství krajinomalba impresionismus (umění)
obrazové publikace monografieCall number B 54.266 Umístění 75/76.071 - Malíři, malířky, grafici, grafičky Title statement Cézanne: krajina jako umění / Pavel Machotka ; [překlad z anglického jazyka Pavla Machalíková ; fotografie Émile Bernard ... et al.] Portion of title Krajina jako umění Main entry-name Machotka, Pavel, 1936-2019 (Author) Edition statement 1. české vyd. Issue data Řevnice : Arbor vitae, 2014 Phys.des. 223 s. : il. (převážně barev.), portréty ; 26 x 31 cm ISBN 978-80-7467-057-2 (váz.) National bibl. num. cnb002624257 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky Another responsib. Cézanne, Paul, 1839-1906 (Illustrator)
Bernard, Émile, 1868-1941 (Photographer)
Subj. Headings Cézanne, Paul, 1839-1906 * 19.-20. století * francouzské malířství - 19.-20. století * krajinomalba - Francie - 19.-20. století * impresionismus (umění) - Francie Form, Genre obrazové publikace * monografie Conspect 75 - Malířství UDC 7.036.2 , 75.047 , 75(44) , (048.8) , (084.11) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 75/76.071 - Malíři, malířky, grafici, grafičky Document kind BOOKS Kniha předního, celosvětově uznávaného cézannovského badatele Pavla Machotky staví tvorbu Paula Cézanna do nového světla. Slavný umělec je často hodnocen pouze z hlediska významu, který sehrál v dějinách malířství – jako předchůdce kubistů a otec moderního umění. Pavel Machotka považuje Cézanna nejen za tvůrce plně se věnujícího své práci, ale i za člověka, který o ní intenzivně a analyticky uvažoval. Dohledal a vyfotografoval desítky míst, kde Cézanne maloval. Analyzuje jeho tvůrčí proces, to, jak se krajina v malbě proměňuje. Dochází k poznání, že se dokonale spoléhal na vlastní vidění, na jehož základě dokázal vystavět přesně vykonstruovaný a zároveň citlivý obraz skutečnosti. Jeho obrazy tak na jedné straně zachycují, co skutečně viděl, na druhé straně to jsou svébytné kompozice s takřka hudební dynamikou. Každé dílo je tedy originální reakcí, které vzniká v závislosti na požadavcích konkrétního motivu. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1