Number of the records: 1  

Jedinečnost a reprodukce fotografického obrazu

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Přibyl, Ondřej, 1978- - Author
    Vyd. 1. - Praha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2014 - 139 s. ; 21 cm
    ISBN 978-80-86863-77-1 (brož.)
     daguerrotypie  fotografie  filozofie umění  dějiny fotografie
     monografie
    Call numberC 360.244
    Umístění 77 - Fotografie
    Jedinečnost a reprodukce fotografického obrazu
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 360.244   

    Title statementJedinečnost a reprodukce fotografického obrazu / Ondřej Přibyl
    Main entry-name Přibyl, Ondřej, 1978- (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataPraha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2014
    Phys.des.139 s. ; 21 cm
    ISBN978-80-86863-77-1 (brož.)
    National bibl. num.cnb002541046
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
    Subj. Headings daguerrotypie * fotografie * filozofie umění * dějiny fotografie
    Form, Genre monografie
    Conspect77 - Fotografie. Fotografické postupy
    UDC 772.11 , 7.01 , 77.03/.08 , 101 , 72/76 , 77(091) , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru77 - Fotografie
    Document kindBOOKS
    Jedinečnost a reprodukce fotografického obrazu
    Jedinečnost a reprodukce fotografického obrazu - Ondřej Přibyl. Publikace představuje revidovanou a doplněnou teoretickou část autorovy dizertační práce, ve které se zabývá problematikou toho, co představuje originál fotografického obrazu pro diváka i tvůrce a jak se vnímání statusu originálu a jedinečnosti proměňovalo a proměňuje spolu s vývojem fotografie a fotografické technologie. V souvislosti s tím se autor snaží vymezit možnosti definování vlastností uměleckého média a nastolit otázku míry zahrnutí procesu vzniku uměleckého díla do díla samotného. Jako jeden z opěrných pilířů tohoto uvažování mu posloužila dřevní fotografická technologie daguerrotypie, která je jistým ultimativním či referenčním bodem pro celou oblast fotografie. Za takovýto bod je možné ji považovat zejména vzhledem k rezistenci daguerrotypie vůči mechanické reprodukovatelnosti a přímé hmotné souvztažnosti, kterou udržuje s objektem, jehož světelnou stopu zachycuje. Pohled na takovýto bod může posloužit k hlubšímu pochopení celé oblasti fotografie jakožto technologie i obrazového média. Teoretická část je rozdělená do osmi celků, v nichž autor zmiňuje historický kontext vynálezu fotografie a její etablování ve světě umění, ukazuje na příkladu techniky fotogramu složitost přesné definice vynálezu fotografie včetně přesné datace apod. V dalších kapitolách se pak autor např. zabývá otázkou, nakolik fotografie je či není zobrazením a přistupujeme-li k ní jako ke znaku, pojetím originality a reprodukce v souvislosti s autonomií fotografického obrazu, nalezením hranice mezi kopií a falzem v technologickém prostředí média fotografie a konečně technologií daguerrotypie. Grafické řešení Jan Čumlivski. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.