Number of the records: 1
Žižek, Slavoj, 1949- - Author
1. vydání - 286 stran ; 21 cm
ISBN 978-80-7331-319-7
Baroš, Radovan, - Compiler - Translator
20. století
film filozofie umění film filmová kritika interpretace uměleckého díla
sborníkyCall number C 366.354 Umístění 791 - Film. Filmové umění Title statement Lacrimae rerum : Kieślowski, Hitchcock, Tarkovskij, Lynch / Slavoj Žižek ; vybral a z anglického originálu přeložil Radovan Baroš Varying form of title Obálkový a hřbetní nazev: Slavoj Žižek: Lacrimae rerum Main entry-name Žižek, Slavoj, 1949- (Author) Edition statement 1. vydání Publication Praha : NAMU, 2015 Phys.des. 286 stran ; 21 cm ISBN 978-80-7331-319-7 Kč 349,00 National bibl. num. cnb002776412 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografické odkazy Another responsib. Baroš, Radovan, 1967- (Compiler) (Translator)
Another responsib. Akademie múzických umění v Praze (Publisher)
Subj. Headings 20. století * film - filozofické aspekty * filozofie umění * film - 20. století * filmová kritika * interpretace uměleckého díla Form, Genre sborníky Conspect 791 - Film. Cirkus. Lidová zábava UDC 791 , 101 , 7.01 , 791.32.072.3 , 7.073 , (081) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 791 - Film. Filmové umění Document kind BOOKS V knize Lacrimae rerum slovinský filozof a kulturní teoretik Slavoj Žižek působivě analyzuje filmová díla věhlasných světových režisérů, přičemž se opírá o filozofické teze Lacana, Heideggera, Hegela a některé psychologické teorie. Při detailní analýze filmů režiséra Krzysztofa Kieślowského se zabývá etikou jako ústředním tématem Kieślowského děl a ukazuje, jak lze chápat symbolické zobrazení Desatera v různých částech Dekalogu. U Alfreda Hitchcocka zkoumá Žižek autorský styl a s ním spojený jev „nadinterpretace“, tedy otázku, zda má v Hitchcockových filmech skutečně vše přesně určený význam. Pomocí analýzy filmů Andreje Tarkovského se autor snaží ukázat, jak motiv traumatické či cizorodé Věci, který funguje jako mechanismus zhmotňující nevědomé fantazie člověka, figuruje v diegetickém prostoru kinematografického narativu. V eseji o filmu Lost Highway Davida Lynche se Žižek zabývá filmovými klišé v tomto postmoderním snímku a vážností, s níž je třeba chápat Lynchovo univerzum. V poslední kapitole autor věnuje pozornost zobrazení sexuálního aktu v kinematografii. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1