Number of the records: 1
Mikoška, Petr - Author
186 stran ; 21 cm
ISBN 978-80-7465-249-3
humanistická psychologie teorie osobnosti humanistická pedagogika studenti rozvoj osobnosti
monografieCall number C 372.373 Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Title statement Vzdělávání zaměřené na studenta / Petr Mikoška Main entry-name Mikoška, Petr (Author) Publication Červený Kostelec : Pavel Mervart, 2016 Phys.des. 186 stran ; 21 cm ISBN 978-80-7465-249-3 National bibl. num. cnb002881490 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy Language note České a anglické resumé Subj. Headings humanistická psychologie * teorie osobnosti * humanistická pedagogika * studenti * rozvoj osobnosti Form, Genre monografie Conspect 159.92 - Vývojová psychologie. Individuální psychologie UDC 159.9.019:165.742 , 159.923.01 , 37.017.92 , 37.011.3-052 , 159.923.5 , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Document kind BOOKS Kniha je důsledným přenesením principů psychologické teorie C. R. Rogerse do oblasti pedagogiky.Ústředním tématem vzdělávání zaměřeného na studenta jsou určité kvality vztahu mezi pedagogem a studentem a jejich dopad na komplexní rozvoj studentovy osobnosti, jeho sebepojetí, studijní výkonnost, sociální kompetence, morální autonomii, kritické myšlení, motivaci vzdělávat se apod. V perspektivě této moderní koncepce a poznatků aktuálních empirických studií jsou rovněž diskutovány nedostatky tradiční vzdělávací praxe, emocionální a postojové aspekty vyučovacího procesu, role pedagoga ve třídě a důsledky autoritářského, nebo naopak empatického přístupu ke studentovi či nedůsledné zavádění empirických poznatků do vzdělávací praxe. Osobnostní kompetence pedagoga, které jsou potřebné pro empatický přístup a navázání podporujícího vztahu se studentem, tvoří hlavní osu této knihy. Autor upozorňuje na opodstatněnost a naléhavost rozvíjení určitých osobnostních kompetencí pedagogů, které Zdroj anotace: Městská knihovna v PrazeLoading…
Number of the records: 1