Number of the records: 1
Problémy současného vzdělávání
Löwenhöfferová, Radka - Author
Vydání: první české - 175 stran ; 23 cm
ISBN 978-80-88227-04-5
Mužík, Jaroslav, - Author
školství výchova a vzdělávání informační a komunikační technologie ve vzdělávání vzdělávání dospělých profesní kompetence lidský kapitál
monografieCall number C 395.054 Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Title statement Problémy současného vzdělávání / Radka Löwenhöfferová, Jaroslav Mužík Main entry-name Löwenhöfferová, Radka (Author) Edition statement Vydání: první české Publication Praha : MJF, 2018 Phys.des. 175 stran ; 23 cm ISBN 978-80-88227-04-5 National bibl. num. cnb003049802 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii a rejstřík Language note České a anglické resumé Another responsib. Mužík, Jaroslav, 1950- (Author)
Another responsib. Národní panel vzdělávání (sdružení) (Publisher)
Subj. Headings školství - Česko * výchova a vzdělávání - Česko * informační a komunikační technologie ve vzdělávání - Česko * vzdělávání dospělých - Česko * profesní kompetence * lidský kapitál Form, Genre monografie Conspect 37.014 - Vzdělávací a výchovná politika UDC 37.09 , 37.0 , 37.0:004 , 374.7 , 331.546 , 331.108.23 , (437.3) , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Document kind BOOKS "Vzdělávání je chápáno jako důležitý prostředek k řešení hospodářských i společenských problémů. Práce se snaží reflektovat vybrané aktuální problémy v celé šíři celoživotního vzdělávání a učení. Zásadní problém v předškolním stupni výchovně-vzdělávacího systému je ten, že děti v mateřských školách často předbíhají v rozvoji intelektuálních dovedností přirozený rozvoj dovedností fyziomotorických. Například mluví anglicky, umí pracovat s tablety, ale mají obtíže se správně obléci, zavázat tkaničky u bot, případně udělat kotoul. V základním školství existují ničím nezdůvodněné rozdíly v kvalitě výuky v jednotlivých vzdělávacích zařízeních. Výsledky vzdělávání jsou výrazně ovlivňovány rodinným a ekonomickým zázemím žáků, což ohrožuje kohezi společnosti. V sekundárním školství dominují různé typy gymnázií na úkor kvalitního středního odborného vzdělání. Stát do současně doby nebyl schopen uspokojivě řešit otázku povinných maturitních zkoušek. Vysoké školy prodělaly v nedávné minulosti velmi extenzivní rozvoj, razantně stoupl počet studentů, často na úkor výuky. Obory vysokoškolského vzdělávání ne zcela odpovídají potřebám hospodářství, výrazně chybí technické profese tolik důležité pro inovace a rozvoj. Oblast dalšího, zvláště profesně orientovaného vzdělávání se zdá přeregulovaná různými zákonnými i podzákonnými normami. Tuto sféru vzdělávání dospělých také ovlivňují dotace z evropských strukturálních fondů, které často narušují konkurenční prostředí, jehož základy byly položeny v 90. letech. Určitý pozitivní posun lze konstatovat v oblasti občanského vzdělávání a vzdělávání seniorů, kde kromě státu a samosprávy působí i neziskové organizace a spolky. Výčet zkoumaných problémů není samozřejmě úplný, jde v zásadě o úhel pohledu autorky této publikace." Jaroslav Mužík, spoluautor Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBULoading…
Number of the records: 1