Number of the records: 1
Česká autorská poezie pro děti a mládež v novém miléniu (2000-2022)
Novák, Radomil, 1967- - Author - Editor
První vydání - 194 stran ; 24 cm
ISBN 978-80-7485-285-5
Kubeczková, Olga, - Author Balharová, Andrea - Adapter Gejgušová, Ivana, - Author
2000-2022 21. století
česká poezie dětská poezie literární výchova
kolektivní monografieCall number C 418.939 Umístění 821.162.3 - Česká literatura Title statement Česká autorská poezie pro děti a mládež v novém miléniu (2000-2022) / Radomil Novák (ed.), Olga Kubeczková, Andrea Balharová, Ivana Gejgušová Main entry-name Novák, Radomil, 1967- (Author) (Editor) Edition statement První vydání Publication Brno : Books & Pipes, 2023 Phys.des. 194 stran ; 24 cm ISBN 978-80-7485-285-5 Kč 299,00 National bibl. num. cnb003584717 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík Language note České a anglické resumé Another responsib. Kubeczková, Olga, 1977- (Author)
Balharová, Andrea (Adapter)
Gejgušová, Ivana, 1955- (Author)
Subj. Headings 2000-2022 * 21. století * česká poezie - 21. století * dětská poezie - Česko - 21. století * literární výchova - Česko - 21. století Form, Genre kolektivní monografie Conspect 82-93 - Literatura pro děti a mládež (o ní) UDC 808.1-1-053.2 , 821.162.3-1 , 82-1-053.2 , 82:37.016 , (437.3) , (048.8:082) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 821.162.3 - Česká literatura Document kind BOOKS Kniha akcentuje úlohu poezie v životě dětí a mládeže, v mezigenerační komunikaci i ve školním dialogu mezi učitelem a žákem. Je koncipována tak, aby podpořila odborný zájem o literaturu pro děti, ale také aby se stala oporou pro učitelskou veřejnost i běžného čtenáře. Lze v ní najít interpretačně komentovaný přehled autorské poezie pro děti a mládež perspektivou autorského zastoupení, básnické formy a výrazu, věkového určení, umělecké hodnoty či nakladatelského zájmu. Publikace poskytuje orientaci ve vazbě k literatuře pro dospělé, k folklornímu říkadlu, vymezuje se intermediálně zvláště k hudbě a výtvarnému umění (například v tvorbě Petra Nikla) a přitom nezapomíná ani na didaktický kontext. Ptá se na to, jak je poezie zastoupena v aktuálně využívaných čítankách a jak se s ní pracuje ve výuce. V neposlední řadě nabízí náměty pro realizaci výuky, jejíž stěžejní aktivity tvoří interpretace básnických textů. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1