Number of the records: 1
Od dětství k dospívání
Montessori, Maria, 1870-1952 - Author
2. vydání - 142 stran : ilustrace
ISBN 978-80-7684-171-0
Dufek, Pavel, - Translator
děti školního věku dospívající mládež výchova dítěte rozvoj osobnosti alternativní výuka metoda Montessori reformní pedagogika
příručkyCall number C 419.921 Umístění 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Uniform title From childhood to adolescence. Česky Title statement Od dětství k dospívání / Maria Montessori ; přeložil Pavel Dufek Main entry-name Montessori, Maria, 1870-1952 (Author) Edition statement 2. vydání Publication Praha : Stanislav Juhaňák - Triton, 2023 Phys.des. 142 stran : ilustrace ISBN 978-80-7684-171-0 National bibl. num. cnb003556073 Note Přeloženo z angličtiny Another responsib. Dufek, Pavel, 1957- (Translator)
Subj. Headings děti školního věku * dospívající mládež * výchova dítěte * rozvoj osobnosti * alternativní výuka * metoda Montessori * reformní pedagogika Form, Genre příručky Conspect 37 - Výchova a vzdělávání UDC 37.013-028.79 , 37.091.4 , 37.091.39 , 159.923.5 , 37.015.311-053.2 , 316.346.32-053.6 , 316.346.32-053.5 , (035) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Document kind BOOKS Maria Montessoriová (1870–1952) byla významná italská lékařka, antropoložka a pedagožka. Jako jedna z nejpozoruhodnějších žen první poloviny 20. století byla nominována na Nobelovu cenu míru. Ve svých názorech navázala mimo jiné na Komenského. Při výchově malých dětí kladla důraz na propojení mezi domovem a školou, pěstování představivosti a cvičení praktického života, péči o sebe sama a o prostředí, rozvoj samostatnosti, společenských vztahů a tělesné zdatnosti. Její metody i dnes korespondují s nejnovějšími poznatky psychologie a pedagogiky. Kniha Od dětství k dospívání je jedním z jejích stěžejních děl. Ukazuje, jak je montessoriovská představa „alternativní“ výchovy a vyučování a vůbec reformy školství stále aktuální. Mezi autorčiny nejzásadnější myšlenky patří požadavek, aby v dítěti byla pěstována přirozená potřeba rozvoje, a tím vzdělání. Nikdo by se podle Montessoriové neměl učit z donucení a kvůli prospěchu a kusu papíru, který mu zajistí dobré postavení, ale v zájmu osobního vývoje i rozvoje celé společnosti. Vzhledem k roku prvního vydání tohoto díla (1948) je nezbytné na některé reálie a myšlenky pohlížet z dobového hlediska. Přesto Maria Montessoriová předběhla dobu tím, jak prosazovala, aby se školství a metody vzdělávání přiblížily životu, a jak kladla důraz na výchovu mládeže v úctě k člověku a světu. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1