Number of the records: 1  

Filozofická a pedagogická antropologie


  1.  Pelcová, Naděžda, 1954- - Author
    Vyd. 1. - Praha : Karolinum, 2000 - 201 s. ; 21 cm
    ISBN 80-246-0076-5
     filozofická antropologie  pedagogická antropologie  filozofie výchovy
     studie
    Call numberC 299.521
    Umístění 14 - Filozofické směry a školy
    Filozofická a pedagogická antropologie
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( příruční sklad )k vypůjčeníC 299.521   
    Lidická ( volný výběr ) vypůjčeno (do 25.11.2024)C 299.521 v1   

    Title statementFilozofická a pedagogická antropologie / Naděžda Pelcová
    Main entry-name Pelcová, Naděžda, 1954- (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataPraha : Karolinum, 2000
    Phys.des.201 s. ; 21 cm
    ISBN80-246-0076-5
    National bibl. num.cnb000968552
    NoteDotisk r. 2004
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
    Subj. Headings filozofická antropologie * pedagogická antropologie * filozofie výchovy
    Form, Genre studie
    Conspect14 - Filozofické systémy a hlediska
    UDC 17 , 130.1/.3 , 37.015.2 , 37.01 , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru14 - Filozofické směry a školy
    Document kindBOOKS
    Filozofická a pedagogická antropologie
    Téma člověka má počátek ve filozofickém vymezení základních antropologických paradigmat, jež lidskou bytost definovala ve vztahu k tomu, co ji přesahuje (např. vesmír, příroda). Antropologismus se tak stal nedílnou součástí moderních filozofických, etických i teleologických konceptů. Vznikl v okamžiku, kdy člověk chápe sebe sama jako východisko světa a konstituuje vlastní specifické světy (kupř. věda, kultura, děti, mravnost). Pronikl do všech oborů, proto vznikla i pedagogická antropologie. Tento obor představuje jedno z možných pojetí výchovy, opírající se o tradici antropologického myšlení. Hlavním ideovým pilířem je moderní filozofická antropologie. Rekapitulace konstituování antropologického paradigmatu, významných koncepcí filozofické antropologie (Dilthey, Scheler, Buber) i směřování samotné pedagogické antropologie. Shrnutí vývoje pedagogické antropologie od vzniku po současné trendy formuluje obecné závěry - výchova zredukovaná na metodu zacházení s člověkem k dosažení cíle se může stát pouze nouzovým řešením stávajících problémů. Žádná teorie výchovy není možná bez vymezení základních předpokladů a metodologie... Zdroj anotace: Městská knihovna v Praze
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.