Number of the records: 1
Doležel, Lubomír, 1922-2017 - Author - Translator
Vyd. české 1. - V Praze : Karolinum, 2003 - 311 s. ; 21 cm
ISBN 80-246-0735-2
literární dílo fikce skutečnost vnímání literárního díla literární teorie
studieCall number C 311.722 Umístění 82.0 - Teorie literatury, literární školy, směry Title statement Heterocosmica : fikce a možné světy / Lubomír Doležel ; [z anglického originálu ... přeložil autor] Main entry-name Doležel, Lubomír, 1922-2017 (Author) (Translator) Edition statement Vyd. české 1. Issue data V Praze : Karolinum, 2003 Phys.des. 311 s. ; 21 cm ISBN 80-246-0735-2 National bibl. num. cnb001288089 Note Terminologický slovník Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Original Heterocosmica Subj. Headings literární dílo * fikce * skutečnost * vnímání literárního díla * literární teorie Form, Genre studie Conspect 82.0 - Literatura (teorie) UDC 801.82 , 82-3 , 111.61 , 82.07 , 82.0 , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 82.0 - Teorie literatury, literární školy, směry Document kind BOOKS
Zahradník, Bohdan, 1864-1926
Brno : Královská kanonie Strahov, 1891 - 151 s.
Autor, český bohemista, je spoluzakladatelem literárně-teoretické školy teorií fikčních světů umění. Podle teorie fikčních světů je literární dílo otevřeno nespočetným výkladovým úrovním. Mezi literárním dílem (fikcí) a skutečností tak může probíhat neustálá interakce. Kniha současně kritizuje starobylou, ale stále přežívající doktrínu mimeze, teorii fikce, která tvrdí, že fikce je nápodobou nebo zobrazením skutečného života. Sémantika fikčnosti, založená na možných světech nabízí alternativu doktríně mimeze. Výklad a rozbory jsou dokumentovány konkrétními, převážně známými tituly klasických literárních děl. Součástí práce je rozsáhlá bibliografie a slovníček sémantiky fikčních světů. Heterocosmica představuje závažný lingvistický příspěvek k postmoderním literárním teoriím. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1
openseadragon
This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.