Number of the records: 1  

Jazyk a zmena

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Kvasz, Ladislav, 1962- - Author
    Vyd. 1. - Praha : Filosofia, 2012 - 55 s. ; 19 cm
    ISBN 978-80-7007-366-7 (brož.)
    Parva philosophica ;
     matematika  odborný jazyk  filozofie jazyka
     studie
    Call numberC 350.083
    Umístění 51 - Matematika. Teoretická matematika
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( příruční sklad )vypůjčeno (do 22.11.2024)C 350.083   

    Title statementJazyk a zmena : ako sme menili jazyk matematiky a ako jazyk matematiky zmenil nás / Ladislav Kvasz
    Main entry-name Kvasz, Ladislav, 1962- (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataPraha : Filosofia, 2012
    Phys.des.55 s. ; 19 cm
    ISBN978-80-7007-366-7 (brož.)
    National bibl. num.cnb002361934
    Edition Parva philosophica ; 19
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Another responsib. Filosofický ústav (Akademie věd ČR) (Publisher)
    Subj. Headings matematika * odborný jazyk * filozofie jazyka
    Form, Genre studie
    Conspect510 - Obecné úvahy o matematice
    UDC 51 , 81'373.46 , 81:1 , (048.8)
    CountryČesko
    Languageslovenština
    URL http://web.flu.cas.cz/scan/323508069.pdf
    Ve volném výběru51 - Matematika. Teoretická matematika
    Document kindBOOKS
    Kniha představuje rozšířený text přednášky, která zazněla 17. března 2011 při přebírání mezinárodní ceny Fernanda Gila v Lisabonu. Autor v ní zavádí šest mohutností jazyka matematiky (sílu logickou, expresivní, metodickou, integrativní, explanatorickou a konstitutivní) a na příkladech z historie matematiky ilustruje jejich postupný růst. U každé mohutnosti představuje mechanismus, kterým vzniká, čímž dostává šest jazykových inovací, jež na sebe navazují a společně vedou ke vzniku nového jazyka, který umožňuje dokázat, vyjádřit a vysvětlit mnohem více než jeho předchůdci. Ve slovenštině. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.