Number of the records: 1
Jungwirthová, Iva, 1966- - Author
Vydání první - 191 stran : ilustrace ; 21 cm
ISBN 978-80-262-0944-7
speciální pedagogika sluchově postižené děti diagnostika (lékařství) kompenzační pomůcky komunikační dovednosti speciální vzdělávací potřeby integrovaná výchova a vzdělávání mateřské školy základní školy
příručky případové studieCall number C 365.364 Umístění 376 - Speciální pedagogika Title statement Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ / Iva Jungwirthová Main entry-name Jungwirthová, Iva, 1966- (Author) Edition statement Vydání první Publication Praha : Portál, 2015 Phys.des. 191 stran : ilustrace ; 21 cm ISBN 978-80-262-0944-7 National bibl. num. cnb002737568 Subj. Headings speciální pedagogika * sluchově postižené děti * diagnostika (lékařství) * kompenzační pomůcky * komunikační dovednosti * speciální vzdělávací potřeby * integrovaná výchova a vzdělávání * mateřské školy * základní školy Form, Genre příručky * případové studie Conspect 376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob UDC 376 , 316.344.6-056.263-053.2 , 616-07 , 37.043.2 , 37.04 , 316.77:81'42 , 373.24 , 373.3 , (035) , (078.7) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 376 - Speciální pedagogika Document kind BOOKS Závažné postižení sluchu není automaticky „vstupenkou“ do speciální školy. Podle psycholožky Ivy Jungwirthové téměř u všech dětí, které špatně slyší, stojí za to pokusit se o integraci do běžné školy. Jaké vady sluchu se u dětí mohou vyskytnout? Vady sluchu se podle závažnosti dělí na lehkou, střední a těžkou nedoslýchavost a na praktickou hluchotu. Mít sluchovou vadu neznamená, že člověk neslyší nic, stejně jako u zrakových vad i zde existuje různá míra závažnosti postižení sluchu. Důelžitá není diagnóza, ale jak dítě se sluchadly nebo s kochleárním implantátem vnímá mluvenou řeč. Ve speciálních školách těmto dětem chybí především to, co jim může dát pouze integrace - pozitivní vrstevnické řečové vzory a běžné sociální prostředí.Autorka vysvětluje, co s sebou nese vada sluchu, provází čtenáře přehledem pomůcek, které děti s vadou sluchu používají, a podrobně rozebírá výchovně-vzdělávací proces ve škole. Zdůrazňuje důležitost komunikace školy s rodiči a také s odborníky, provádí čtenáře možnostmi, které dává současná legislativa, a nabízí zkušenosti a návody z praxe. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1