Number of the records: 1
Fedrová, Stanislava, 1979- - Author
Vydání první - 387 stran, 16 nečíslovaných stran obrazových příloh : ilustrace (převážně barevné), faksimile ; 21 cm
ISBN 978-80-7470-124-5
Jedličková, Alice, - Author
próza deskripce (literatura) literární teorie naratologie stylistika poetika ekfráze intermedialita literatura a umění vizuální vnímání interpretace a přijetí literárního díla
vizualita
kolektivní monografieCall number C 369.970 Umístění 82.0 - Teorie literatury, literární školy, směry Title statement Viditelné popisy : vizualita, sugestivita a intermedialita literární deskripce / Stanislava Fedrová, Alice Jedličková Portion of title Vizualita, sugestivita a intermedialita literární deskripce Main entry-name Fedrová, Stanislava, 1979- (Author) Edition statement Vydání první Publication Praha : Akropolis, 2016 Phys.des. 387 stran, 16 nečíslovaných stran obrazových příloh : ilustrace (převážně barevné), faksimile ; 21 cm ISBN 978-80-7470-124-5 National bibl. num. cnb002806392 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Language note Anglické resumé Another responsib. Jedličková, Alice, 1963- (Author)
Subj. Headings vizualita Subj. Headings próza * deskripce (literatura) * literární teorie * naratologie * stylistika * poetika * ekfráze * intermedialita * literatura a umění * vizuální vnímání * interpretace a přijetí literárního díla Form, Genre kolektivní monografie Conspect 82.0 - Literatura (teorie) UDC 82-3 , 808.1-028.44 , 82.0 , 808.543-027.21 , 81'38 , 808.1:72/76 , 7.08:316.776.33/.34 , 82:72/76 , 159.931 , 82.07 , (048.8:082) Country Česko Language čeština URL Digitalizovaný dokument Ve volném výběru 82.0 - Teorie literatury, literární školy, směry Document kind BOOKS Čtenář Toma Jonese se ocitá v nebezpečí, že si „srazí vaz vinou jistého popisu“, vypravěč jej však ujistí, že tomu šťastně unikne: Fieldingův čtenář se zaraduje, leckterý jiný možná usoudí, že mu takové riziko nehrozí, protože popisy stejně přeskakuje. Autorky publikace popisy vždycky četly se zalíbením, protože mnohé z nich se jim v průběhu čtení stávaly „viditelnými“. Tato čtenářská zkušenost se promítla do záměru přitáhnout pozornost k evokační schopnosti popisu, a učinit jej tak „viditelnějším“ v literárněvědné interpretaci i školní výuce. Publikace proto usiluje o rehabilitaci popisu – v literárních analýzách často opomíjeného, v čtenářské a slohové praxi podceňovaného. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1