Number of the records: 1
Rochovská, Ivana - Author
Vydání první - 175 stran : ilustrace (převážně barevné), portréty ; 23 cm
ISBN 978-80-262-1120-4
Krupová, Dagmar, - Author Škultéty, Michaela, - Translator
mateřské školy vzdělávací projekty výtvarné umění děti předškolního věku vizuální gramotnost vnímání uměleckého díla interpretace uměleckého díla
kolektivní monografieCall number C 370.340 Umístění 373.2 - Předškolní výchova Title statement Umělci v mateřské škole : aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění / Ivana Rochovská, Dagmar Krupová ; ze slovenštiny přeložila Michaela Škultéty Main entry-name Rochovská, Ivana (Author) Edition statement Vydání první Publication Praha : Portál, 2016 Phys.des. 175 stran : ilustrace (převážně barevné), portréty ; 23 cm ISBN 978-80-262-1120-4 National bibl. num. cnb002841470 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii Another responsib. Krupová, Dagmar, 1961- (Author)
Škultéty, Michaela, 1972- (Translator)
Subj. Headings mateřské školy * vzdělávací projekty - Slovensko * výtvarné umění * děti předškolního věku * vizuální gramotnost * vnímání uměleckého díla * interpretace uměleckého díla Form, Genre kolektivní monografie Conspect 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání UDC 373.24 , 37.014.542 , 72/76 , 316.346.32-053.4 , 159.931:159.937 , 7.072/.073 , 7.073 , (437.6) , (048.8:082) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 373.2 - Předškolní výchova Document kind BOOKS Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit. Doc. PaedDr. Ivana Rochovská, Ph.D., pracuje v Institutu Juraje Páleše v Levoči (pracoviště Pedagogické fakulty Katolické univerzity v Ružomberku). Vyučuje předměty zaměřené na přírodovědné vzdělávání, environmentální výchovu a regionální výchovu. PaedDr. Dagmar Krupová působí jako zástupkyně Základní školy s mateřskou školou Pohorelá. Patří mezi učitelky, které získaly vysokoškolské vzdělání až po 30 letech praxe. V současnosti se věnuje zejména inovaci preprimárního vzdělávání a rozvíjení přírodovědné gramotnosti dětí v MŠ. V Portále vyšla jejich kniha Vědci v mateřské škole (2015). Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1