Number of the records: 1  

Piano works

  1. BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( hudební )k vypůjčeníHCD 12.792   

    Title statementPiano works / Smetana, Liszt
    PublicationPraha : Supraphon, 2020
    Copyright notice date℗2020
    Phys.des.1 CD audio (58:14) ; 12 cm
    National bibl. num.cnb003216603
    NoteNázev z pouzdra. Technika záznamu DDD. Informace o skladatelích, hudbě a interpretovi vícejazyčně (30 stran) v pouzdru
    ContentsTranscendentální etuda č. 12 "Sněhová bouře", S 139/12 (6:12) ; Smrt z lásky z opery Tristan a Isolda, S 447 (7:57) ; Koncertní parafráze na kvartet z opery Rigoletto, S 434 (7:35) ; Lacrimosa z Requiem d moll, S 550/2 / Franz Liszt -- Přívětivá krajina. Črty, op. 5 (2:05) ; Na břehu mořském : koncertní etuda gis moll op. 17 (6:08) ; Bagately a Impromptus (13:23) ; Macbeth a čarodějnice (10:02) / Bedřich Smetana
    Another responsib. Sekera, Miroslav, 1975- (Instrumentalist)
    Obsahuje (dílo):  Liszt, Ferenc, 1811-1886. Études d'exécution transcendante. Č. 12, Chasse-neige
    Obsahuje (dílo):  Liszt, Ferenc, 1811-1886. Isoldes Liebestod aus Tristan und Isolde
    Obsahuje (dílo):  Liszt, Ferenc, 1811-1886. Paraphrases de concert. Rigoletto
    Obsahuje (dílo):  Liszt, Ferenc, 1811-1886. Lacrimosa aus Requiem d moll
    Obsahuje (dílo):  Smetana, Bedřich, 1824-1884. Črty, op. 5. Přívětivá krajina
    Obsahuje (dílo):  Smetana, Bedřich, 1824-1884. Na břehu mořském
    Obsahuje (dílo):  Smetana, Bedřich, 1824-1884. Bagatelles et impromptus
    Obsahuje (dílo):  Smetana, Bedřich, 1824-1884. Macbeth a čarodějnice
    Subj. Headings 19. století * hudba pro klavír - 19. století
    Form, Genre etudy * operní výňatky * charakteristické skladby * aranžmá (hudba) * kompaktní disky
    Cast/Featuring klavír (1) [celkový počet interpretů: 1]
    Conspect786 - Hudba pro klávesové nástroje
    UDC 780.8:780.616.433 , 78.083.7 , 782.086.088 , 78.04 , 782.086 , 78.088 , (086.76)
    CountryČesko
    Document kindAudio documents
    Piano works
    „Rád bych dokázal, že Bedřich Smetana byl komponista srovnatelný s Franzem Lisztem a že jeho hudba patří na světová pódia.“ To je odvážné krédo, se kterým se do této nahrávky pustil Miroslav Sekera. Sám je výjimečným sólistou i zkušeným a vyhledávaným komorním hráčem (pravidelně spolupracuje s Josefem Špačkem, Radkem Baborákem ad.). Spojení Smetany a Liszta není nijak překvapivé: oba byli vynikající pianisté a klavír sehrál důležitou roli zejména v prvních desetiletích jejich životní a umělecké dráhy. Liszt byl Smetanovi velkým vzorem, což dokládá i poznámka v jeho deníku: „S pomocí a milostí Boží budu jednou v technice Lisztem a v komponování Mozartem.“ Jejich korespondence a několikeré osobní setkání později vyústilo v přátelství. Zatímco Lisztovo klavírní dílo se těší velké pozornosti, klavírní Smetana si stále hledá cestu do širšího povědomí. Již první cyklus charakteristických skladeb Bagatelles et Impromptus (1844) dvacetiletého Smetany obsahuje rysy typické pro celou jeho klavírní tvorbu. Pětiletý pobyt ve švédském Göteborgu i setkání s Lisztem posílily Smetanovo směřování k programní hudbě. To se promítlo i v několika virtuosních klavírních skladbách z té doby, včetně klavírní básně Macbeth a etudy Na břehu mořském. Sekerova interpretace dává v plnosti zaznít Smetanově genialitě i jedinečnosti, kterou tak dobře známe z jeho symfonických básní – a teprve ji objevujeme i v díle klavírním. Objevování klavírního Smetany skrze Liszta. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.