Number of the records: 1
Klausnitzer, Josef E. - Author
[Bratislava] : Aktuell, 1994 - 138 s. : il.
ISBN 80-88733-08-1
Skalická, Ingrid - Translator
testy inteligence
příručkyCall number C 281.705 Umístění 159.95 - Myšlení. Tvořivost. Paměť. Pozornost Title statement IQ test pro každého / J.E.Klausnitzer ; [z němčiny přeložila Ingrid Skalická] Main entry-name Klausnitzer, Josef E. (Author) Issue data [Bratislava] : Aktuell, 1994 Phys.des. 138 s. : il. ISBN 80-88733-08-1 Original IQ Selbsttest Another responsib. Skalická, Ingrid (Translator)
Subj. Headings testy inteligence Form, Genre příručky UDC 159.95 Country Česko Language čeština Ve volném výběru 159.95 - Myšlení. Tvořivost. Paměť. Pozornost Document kind BOOKS Příručka "IQ TEST pro každého" splňuje přání čtenářů - prověřit si svou inteligenci exaktní a spolehlivou metodou - inteligenčním testem. Publikace nabízí okruhu čtenářů kvalitativně dobrý inteligenční test, který odpovídá platným vědeckým normám už od svého prvního vydání v roce 1972. Silou své výpovědi neztratila příručka ani po letech na své aktuálnosti. V současnosti si stále více uvědomujeme význam inteligenčního kvocientu, přičemž chápeme inteligenci jako část struktury osobnosti člověka. Bereme do úvahy hlavně skutečnost, že inteligence, jako schopnost abstrakce, není zárukou životního štěstí a úspěchu v povolání, když ji v konstruktivním konání brzdí duševní poruchy, např. neschopnost navazovat kontakty, nebo blokáda procesů myšlení, jako jsou např. předsudky. Aby jste získali o sobě ještě víc informací, je tento inteligenční test rozšířen o dva dotazníky. Tyto vám podají informace o vašem momentálním duševním rozpoložení a schopnosti uplatnit svou inteligenci v praktickém životě. Čtenáře zajímají především dvě otázky. Jedna se týká skutečnosti, že při vyhodnocení testů z různých testových příruček mohou dosáhnout různé hodnoty IQ. Vysvětlení je jednoduché. Různí autoři zohledňují ve svých testech různorodé aspekty inteligence. Jeden test se např. zaměřuje na verbální složku inteligence, druhý je zaměřen více na praktickou složku. Je-li někdo lepší ve verbální složce, dosáhne v ní vyšší IQ než v testu, který je orientován na praktickou činnost. Nesmíme přehlédnout ani fakt, že jednotlivé příručky s inteligenčními testy mají různý kvalitativní standard. Ve vědecky méně podloženém testu dosáhneme obyčejně vyšší IQ jako v testu vědecky fundovaném. Druhá otázka se týká skutečnosti, že někteří čtenáři dosahují nižší IQ, neodpovídající jejich úspěchům v povolání, protože inteligence je tu relativně zanedbatelná. Na druhé straně víme, že moudrý nemusí být vždy nejúspěšnější, hlavně když nemá štěstí, protekci, peníze anebo není dostatečně dravý. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBULoading…
Number of the records: 1