Number of the records: 1
Maska a duše
Šaljapin, Fedor Ivanovič, 1873-1938 - Author
Vyd. tohoto překladu 1. - Jinočany : H & H, 2007 - 278 s., [16] s. obr. příl. : il., portréty ; 21 cm
ISBN 978-80-7319-058-3 (váz.)
Paměti
Dvořák, Milan, - Translator
Šaljapin, Fedor Ivanovič, 1873-1938
operní zpěváci
autobiografieCall number C 329.234 Umístění 78.071 - Osobnosti v hudbě. Zpěváci, zpěvačky Title statement Maska a duše : můj život / Fjodor Šaljapin ; [z ruského originálu ... přeložil Milan Dvořák] Main entry-name Šaljapin, Fedor Ivanovič, 1873-1938 (Author) Edition statement Vyd. tohoto překladu 1. Issue data Jinočany : H & H, 2007 Phys.des. 278 s., [16] s. obr. příl. : il., portréty ; 21 cm ISBN 978-80-7319-058-3 (váz.) National bibl. num. cnb001655890 Edition Paměti (H & H) Note Obsahuje rejstřík Original Maska i duša Another responsib. Dvořák, Milan, 1949- (Translator)
Subj. Headings Šaljapin, Fedor Ivanovič, 1873-1938 * operní zpěváci - Rusko - 19.-20. století Form, Genre autobiografie Conspect 78.07 - Hudebníci, skladatelé a jiná hudební povolání 929 - Biografie UDC (470+571) , 78.071.2 , 929 , (092) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 78.071 - Osobnosti v hudbě. Zpěváci, zpěvačky Document kind BOOKS Oproti první knize vzpomínek (Stránky z mého života) nebyla druhá, obsáhlejší kniha pamětí od roku 1938 česky znovu vydána. Šaljapin ji napsal už v emigraci a vydaná byla poprvé roku 1932 v Paříži. Maska a duše zachycuje atmosféru Ruska před revolucí s prvními záblesky nadcházející bouře i tři revoluční vlny, které se krátce po sobě zemí převalily. Smetly nejen starý svět, ale i svobodu, v níž Šaljapin nikdy nepřestal věřit a jejíž potřeba jej nakonec donutila Rusko opustit. Jeho zpověď je upřímná a osobní a čtenář se v ní setká tváří v tvář s umělci (s Gorkým, Tolstojem, Rachmaninovem či Rimským-Korsakovem) i s aktéry historických dějů (s Leninem, Kameněvem, Zinověvem, Dzeržinským a jinými). Paměti jsou z velké části také Šaljapinovým uměleckým životopisem. Autor od něj však nad konkrétními příklady děl a ztvárněných postav záhy přechází k úvahám nad vlastním uměním. Chce sdílet se čtenářem své pochopení hudebního divadla, v němž všechny dílčí souřadnice míří k základnímu principu a požadavku divadla – k dramatické pravdivosti. Jeho metoda je jistě dodnes inspirativní. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1