Number of the records: 1
Podle přírody!
Trnková, Petra, 1976- - Author
1. vyd. - Brno : Barrister & Principal : Masarykova univerzita, 2013 - 174 s. : il. (některé barev.), portréty, faksim. ; 20 x 22 cm
ISBN 978-80-7485-020-2 (Barrister & Principal : váz.), ISBN 978-80-210-6772-1 (Masarykova univerzita : váz.) :
19. století
výtvarné umění fotografie umělecká fotografie dějiny fotografie dějiny umění umělecké sbírky
monografieCall number C 359.559 Umístění 77 - Fotografie. Umělecká fotografie Title statement Podle přírody! : fotografie a umění v 19. století : příklady z českých a moravských sbírek / Petra Trnková Main entry-name Trnková, Petra, 1976- (Author) Edition statement 1. vyd. Issue data Brno : Barrister & Principal : Masarykova univerzita, 2013 Phys.des. 174 s. : il. (některé barev.), portréty, faksim. ; 20 x 22 cm ISBN 978-80-7485-020-2 (Barrister & Principal : váz.) 978-80-210-6772-1 (Masarykova univerzita : váz.) : Kč 295,00 National bibl. num. cnb002603148 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Language note Anglické resumé Subj. Headings 19. století * výtvarné umění - 19. století * fotografie - 19. století * umělecká fotografie - 19. století * dějiny fotografie - 19. století * dějiny umění - 19. století * umělecké sbírky - Česko Form, Genre monografie Conspect 77 - Fotografie. Fotografické postupy UDC 72/76 , 77.03/.08 , 77.04 , 77(091) , 72/76(091) , 72/76:069.5 , (437.3) , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 77 - Fotografie. Umělecká fotografie Document kind BOOKS Kniha českému čtenáři vůbec poprvé odkrývá mimořádně pozoruhodnou oblast historie naší vizuální kultury, a to prostřednictvím děl ze zdejších sbírek, zasazených do evropského kontextu. Vztah umění a fotografie se v 19. století formoval především ve třech rovinách. V první řadě to byly umělecké ambice fotografů, s nimiž se setkáváme již od samého počátku. Zároveň zde existovala nutkavá potřeba umělců – zástupců tradičních výtvarných oborů – vyrovnat se s novým typem obrazu, ať už byl symbolem nebezpečí, nebo naopak příjemného usnadnění klasických výtvarných postupů. A konečně, ke slovu se záhy dostali i teoretici a historici, v jejichž společnosti se umělci a fotografové potkávali a kteří byli oběma skupinám silnou oporou. Tyto tři úhly pohledu – pohled umělce, fotografa a teoretika – také tvoří základní osnovu knihy: umění vytvářené za pomoci fotografie, fotografie koncipovaná jakožto umění a konečně fotografie coby prostředek záznamu a zkoumání artefaktu. Nejenže nelze tato tři témata oddělit, ale jako celek nás dokonce vybízejí vracet se k tématu dnes již všudypřítomného vztahu umění a fotografie a všímat si jeho neustálých proměn. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1