Number of the records: 1  

Harmonie rozborem


  1.  Janeček, Karel, 1903-1974 - Author
    2., nezm. (faksimilované) vyd. - Praha : Supraphon, 1982 - 213 s. : noty ; 24 cm
     příručky
    Harmonie rozborem
    Title statementHarmonie rozborem / Karel Janeček
    Main entry-name Janeček, Karel, 1903-1974 (Author)
    Edition statement2., nezm. (faksimilované) vyd.
    Issue dataPraha : Supraphon, 1982 (TZ 52)
    Phys.des.213 s. : noty ; 24 cm
    ISBNKčs 28,50
    National bibl. num.cnb000000336
    NoteK DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ
    NoteSeznam notových příkladů. 5000 výt.. Obálka Ondřej Grygar. Pozn.
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografické odkazy a rejstříky
    Form, Genre příručky
    UDC 781.41
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    Harmonie rozborem
    Tato kniha je určena především posluchačům hudebních učilišť - instrumentalistům. TI nepotřebují zvládat harmonii prakticky (to je údělem studentů kompozice), ale měli by dospět k pohotové orientaci v harmonická složce skladeb, jež se chystají studovat. Právě této potřebě vyhovuje Janečkova Harmonie rozborem. Proto také je plně založena na sepětí s hudební praxi, proto všechny probírané harmonické jevy demonstruje na ukázkách z tvorby; obsahuje 320 pečlivě volených notových příkladů ze skladeb vzniklých v rozmezí od 16. století po první polovinu století našeho. Vyčerpává celou rozlohu jevů z oblasti tonální harmonie, byť v jistém zjednodušení, jež je dáno určením této práce. Látka tonální harmonie je zde však probrána v takové úplnosti, jaká „stačí k samostatné analytické práci na skladbách různých slohů a různých dob". Od prvního vydáni knihy, jemuž profesor Karel Janeček předeslal tato slova, uplynuly téměř dvě desítky let. Co bylo tehdy oprávněným předpokladem autora, proměnilo se v pedagogické praxi v Jistotu. Harmonie rozborem se znamenitě osvědčila zejména na konzervatořích, a proto především k jejich posluchačům míří toto druhé (faksimilované) vydáni. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.