Number of the records: 1
Untitled (Infrastructures & the beach)
Alt, Hynek, 1976- - Artist
První vydání - 232 stran : barevné fotografie ; 23 cm
ISBN 978-80-7331-545-0
Miralda, Àngels, - Commentator Sanguinetti, Gianfranco, - Commentator Parikka, Jussi, - Commentator Kratochvil, Jen, - Editor - Commentator
Alt, Hynek, 1976-
21. století
umělecká fotografie dokumentární fotografie technická infrastruktura podzemní konstrukce
fotografické publikace esejeCall number C 399.084 Umístění 77 - Fotografie. Dokumentární fotografie Title statement Untitled (Infrastructures & the beach) / Hynek Alt Portion of title Infrastructures & the beach Main entry-name Alt, Hynek, 1976- (Artist) Edition statement První vydání Publication Praha : Akademie múzických umění v Praze v Nakladatelství AMU, 2020 Phys.des. 232 stran : barevné fotografie ; 23 cm ISBN 978-80-7331-545-0 National bibl. num. cnb003315250 Note Obsahuje komentáře a eseje vyzvaných autorů: Àngels Miralda, Gianfranco Sanguinetti, Jussi Parikka, Jen Kratochvil. Částečně tištěno napříč Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy Language note Souběžný anglický a český text Another responsib. Miralda, Àngels, 1990- (Commentator)
Sanguinetti, Gianfranco, 1948- (Commentator)
Parikka, Jussi, 1976- (Commentator)
Kratochvil, Jen, 1986- (Editor) (Commentator)
Another responsib. Akademie múzických umění v Praze (Publisher)
Subj. Headings Alt, Hynek, 1976- * 21. století * umělecká fotografie - Česko - 21. století * dokumentární fotografie - Česko - 21. století * technická infrastruktura * podzemní konstrukce Form, Genre fotografické publikace * eseje Conspect 77 - Fotografie. Fotografické postupy UDC 338.49 , 77.04 , 77.03 , 711.8 , 624.035.4 , (084.12) , (0:82-4) Country Česko Language angličtina ; čeština Ve volném výběru 77 - Fotografie. Dokumentární fotografie Document kind BOOKS Publikační projekt Hynka Alta zachází s knihou jako se soběstačným uměleckým médiem tištěného materiálu. Ambicí projektu je využít papír a tisk jako formální rámec díla nového. Takového, které v poučení rolí materiálu v době dominující digitalizace unese srovnání s hypertextovou zkušeností výzkumu konkrétního problému zdánlivé banality, který nicméně rozevírá patro po patru půdorysy komplexního uvažování. Centrálním motivem je úvaha o neviditelné, a tím pádem jakoby samozřejmé technické infrastruktuře urbánní krajiny, otevřené pohledu ve své dočasnosti blízké temporalitě fotografického média. Situacionisté tvrdili, že pod úrovní ulice se rozléhá nekonečná pláž. V duchu této poetické a v zásadě revoluční představy Alt obsesivně dokumentuje pouliční výkopy. Odhalené nepojmenované vrstvy zeminy, potrubí, dočasných konstrukčních prvků a nástrojů práce se staví jedna na druhou bez zájmu o gradaci lineární narace, jejich repetitivnost v sobě nicméně naraci inherentně obsahuje v popisu odvěkého trvání statu quo. Proces dokumentace výkopů je možné vnímat jako výzkum prací, tedy prací fotografickou, která do značné míry navazuje na reference kánonu západního vizuálního umění jako je land art, minimalismus a úvahy o negativním monumentu a anti monumentu, v tomto případě však pojatém pomocí prostředků fotodokumentace. Výkopy pro Alta představují antitezi modernistické utopie konstruování nové společnosti, výkop vzniká a záhy zaniká nikoli aby umožnil nové budování, ale pouze udržel v chodu stávající infrastrukturu. Série snímků je ukotvena v diskurzivním kontextu aparátem esejí vyzvaných autorů, jejichž role překračuje pouhé zhodnocení výsledků umělecké práce, ale na bázi spolupráce jim vytváří rhizomatickou síť významů, které Alt přijímá za své. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBULoading…
Number of the records: 1