Number of the records: 1
Jarkovská, Lucie, 1978- - Author
Vyd. 1. - Praha : Sociologické nakladatelství (SLON) ; Brno : Masarykova univerzita, 2013 - 195 s. : barev. il. ; 23 cm
ISBN 978-80-7419-119-0 (SLON : brož.) :, ISBN 978-80-210-6098-2 (MU : brož.)
Studie ;
2001-2010
gender základní školy žáci hodnotová orientace etnografický výzkum
studieCall number C 355.541 Umístění 373.3 - Základní školství Title statement Gender před tabulí : etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy / Lucie Jarkovská Portion of title Etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy Main entry-name Jarkovská, Lucie, 1978- (Author) Edition statement Vyd. 1. Issue data Praha : Sociologické nakladatelství (SLON) ; Brno : Masarykova univerzita, 2013 Phys.des. 195 s. : barev. il. ; 23 cm ISBN 978-80-7419-119-0 (SLON : brož.) : Kč 329,00 978-80-210-6098-2 (MU : brož.) National bibl. num. cnb002434262 Edition Studie (Sociologické nakladatelství) ; 96 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Subj. Headings 2001-2010 * gender * základní školy - Česko * žáci - Česko * hodnotová orientace - Česko * etnografický výzkum - Česko - 2001-2010 Form, Genre studie Conspect 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání UDC 316.66-055.1/.3 , 373.3 , 373.3.011.3-052 , 316.752 , 39:001.891 , (437.3) , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 373.3 - Základní školství Document kind BOOKS Studie je výsledkem etnografického výzkumu ve školní třídě, který se zaměřoval na (re)produkci genderu v každodennosti školního kolektivu. Vychází z etnometodologické perspektivy a je inspirována poststrukturalistickými studiemi dětství a genderu. Výzkum byl realizován v šesté třídě základní školy jako etnografické pozorování v hodinách rodinné, výtvarné a hudební výchovy. Studie reprezentuje komplexní pohled na genderovou reprodukci na různých úrovních, a to 1) na úrovni každodenních interakcí (doing gender), 2) v rovině diskursu a umísťování jedinců v rámci diskursu a 3) v rovině individuálních identit a významů, které genderu připisují samy děti. Předává škola holkám a klukům kromě znalostí matematiky, češtiny a přírodopisu také predispozice k nerovnému postavení ve společnosti? Je možné při výuce docílit genderově citlivého přístupu? Jak zajistit, aby citlivá výchova fungovala v kontextu společnosti, která genderově citlivá není? Skládá se dětský kolektiv jen z hodných a pečlivých dívek a ze zlobivých a nezodpovědných chlapců? Jakou roli hraje ve třídě to, že je někdo Romka a někdo Ukrajinec? Co sděluje dětem mezi řádky výklad v hodinách sexuální výchovy? Chtěli by se kluci narodit jako holky a holky jako kluci? Co by jim to přineslo? Jak se dětem líbí pohádky, ve kterých princezna zachrání prince? Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1