Number of the records: 1
What happened at the picture gallery
1 CD audio (68:36) ; 12 cm + 1 brožura
Konopásek, Jan, - Composer - Instrumentalist - Conductor - Arranger Urbánek, Jiří, - Conductor
1991-2000
jazz
jazz fusion big band
jazz kompaktní diskyCall number HCD 3.735 Title statement What happened at the picture gallery = Jak to bylo s vernisáží / Jan Konopásek Par.title Jak to bylo s vernisáží Publication [Praha] : Český rozhlas, [1994] Copyright notice date ℗1994 Phys.des. 1 CD audio (68:36) ; 12 cm + 1 brožura Note Název z disku. Technika záznamu ADD. Hudba převážně Jan Konopásek. Brožura (6 stran) obsahuje informace o životě a tvorbě Jana Konopáska v českém a anglickém jazyce, vložena v pouzdře Další poznámka Nahráno v květnu 1991 a v lednu a únoru 1994 ve Studiu A Praha a v září 1992 v Rádiu Ostrava Contents What happened at the picture gallery -- Call me irresponsible -- Foster, Campton and blues -- Slunce vyšlo zpod mraků -- Granma's inventions -- Anchee suite -- Nedbalky -- 1318 strand -- Keven'n I -- Ave Maria -- Mannix -- Ani ve snu bych se nenadál -- Deuce bleuce -- The Anthem of the Czech Americans Another responsib. Konopásek, Jan, 1931-2020 (Composer) (Instrumentalist) (Conductor) (Arranger)
Urbánek, Jiří, 1944-2009 (Conductor)
Another responsib. Big Band Radio Praha (Instrumentalist)
Ostravský rozhlasový orchestr (Instrumentalist)
Subj. Headings jazz fusion * big band Subj. Headings 1991-2000 * jazz - Česko - 1991-2000 Form, Genre jazz * kompaktní disky Conspect 78.011.26 - Populární hudba. Populární písně. Populární taneční hudba UDC (086.76) , (437.3) , (437.1/.3) , 78.036.9.011.26 Country Česko Document kind Audio documents Konopásek vždy patřil k předním osobnostem českého jazzu. Ačkoli až do doby studia na Berklee byl v podstatě hudebním samoukem, mimořádné nadání mu umožnilo rychle si osvojit jazzový idiom a zvládat dechové nástroje, přičemž dosáhl zejména ve hře na barytonsaxofon nezvyklé virtuozity. Díky ní i díky velkému vřelému tónu, jazzovému feelingu a improvizačnímu daru byl srovnáván s velkými osobnostmi svého nástroje („český Gerry Mulligan“; z Mulligana Konopásek vyšel, vytvořil si však vlastní, drsnější tón). Konopáskova aranžmá jsou sytá, zvukově barevně bohatá, zajímá jej obohacování známých skladeb o nové, neobvyklé harmonie. K nepříliš početné vlastní tvorbě, uplatňované zvl. v souborech, s nimiž hrál nebo které vedl, patří kompozice Anchee Suite, Bossa Con O´Passa, Deuce Bleuce, Granma´s Inventions a dalšíLoading…
Number of the records: 1