Number of the records: 1  

Straka v hrsti

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    sound recording


    1 CD audio (41:35) ; 12 cm + 1 brožura
    099925605728 0999256057282
    1981-1990 1982
     rock  punk (hudba)
    nová vlna
     punk  rock  kompaktní disky
    Call numberHCD 10.951
    Straka v hrsti
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( hudební )k vypůjčeníHCD 10.951   

    Title statementStraka v hrsti / Pražský výběr
    Main entry-corp. Pražský výběr (hudební skupina) (Performer)
    PublicationPraha : Supraphon, [2012]
    Copyright notice date©2012
    Phys.des.1 CD audio (41:35) ; 12 cm + 1 brožura
    National bibl. num.cnb002367051
    NoteNázev z disku. Technika záznamu AAD. Texty Michael Kocáb, František Ringo Čech a další. Brožura (14 stran) obsahuje texty písní, vložena v pouzdru. Původní ℗1988 Panton
    Další poznámkaNahráno v roce 1982 ve studiu A Čs. rozhlasu Praha
    ContentsHrabě X -- Na Václavskym Václaváku -- Straka v hrsti -- Pražákům je hej -- Můj koníček -- Bangabasava -- S.O.S. -- Zubatá -- Tango Ropotámo -- Proč jen já -- Nádraží
    Subj. Headingsnová vlna
    Subj. Headings 1981-1990 * 1982 * rock - Česko - 1981-1990 * punk (hudba) - Česko - 1981-1990
    Form, Genre punk * rock * kompaktní disky
    Conspect78.011.26 - Populární hudba. Populární písně. Populární taneční hudba
    UDC 78.038.6.011.26 , (437.3) , (437.1/.3) , 78.036.011.26 , (086.76)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindAudio documents
    Straka v hrsti
    ZZvukově remasterovaná reedice kultovního českého rockového alba! Najít nahrávku s pohnutějším osudem je docela těžké: Straka v hrsti se stala dokladem velkého talentu hudebníků a stupidity komunistického systému. Nahrávka z roku 1982 si za tuhé normalizace musela - stejně jako souběžně zakázaná kapela - dlouho počkat na oficiální šanci. Nezaměnitelně českým novovlnným nářezem v podání velezkušených muzikantů jsme se sice kochali na ilegálních kazetách, ale skutečná příležitost přišla až v roce 1988 v podobě LP firmy Panton. Jen ironická recese nebo nezávazná legrace? Přidejme k tomu mimořádné instrumentální schopnosti hudebníků s především jazzrockovou zkušeností. Pánové Michael Kocáb (zpěv, klávesy), Michal Pavlíček (kytara, baskytara, zpěv), Vilém Čok (baskytara, zpěv) a Jiří Hrubeš (bicí) nebyli z řetězu utržení teens. Jejich skladby, aranže a pódiové vystupování tedy byly promyšleně až dada, ale také muzikantsky brilantní. Ve spojení s hladce zapadnuvšími vítaně nonsensovými tématy a rýmy F. R. Čecha vznikl rockový fenomén, jemuž bolševické obstrukce dodaly protirežimní nádech. I přes značný počet nejrůznějších historek kolem ohromného úspěchu, následných restrikcí, ba i zásahů pendreků příslušníků VB na silně excentrických koncertech, je na Strace určitě stále nejpodstatnější muzika. Nepochybně ovlivněná lecčím snad novovlnním, ale především založená na překvapivých nápadech, značné kompoziční a instrumentální zdatnosti i textech s nečekaně až dadaistickým dopadem. Hrabě X, Na václavským Václaváku, Pražákům je hej, Zubatá, Proč jen já nebo Tango Ropotámo, ale vlastně všechny z kazet národem sjížděné písně, jsou totiž dodnes výborným svědectvím toho (ne)času. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.