Number of the records: 1
Muchová, Ludmila, 1953- - Author
1. vydání - 334 stran : ilustrace, portréty ; 23 cm
ISBN 978-80-7325-386-8
21. století
krize (společnost) etická výchova etická výchova výchova a vzdělávání morálka morálka a společnost dějiny etiky
monografieCall number C 365.281 Umístění 37.015.3 - Pedagogická psychologie. Etická výchova Title statement Morální výchova v nemorální společnosti? / Ludmila Muchová Main entry-name Muchová, Ludmila, 1953- (Author) Edition statement 1. vydání Publication Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury, 2015 Phys.des. 334 stran : ilustrace, portréty ; 23 cm ISBN 978-80-7325-386-8 Kč 325,00 National bibl. num. cnb002751747 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Language note České a německé resumé Subj. Headings 21. století * krize (společnost) - 21. století * etická výchova * etická výchova - náboženské aspekty * výchova a vzdělávání - etické a morální aspekty * morálka - mezioborový kontext * morálka a společnost * dějiny etiky Form, Genre monografie Conspect 37 - Výchova a vzdělávání UDC 316.422.6 , 37.034 , 2-1 , 37.0 , 17 , 17.02 , 177 , 001.2 , 17(091) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 37.015.3 - Pedagogická psychologie. Etická výchova Document kind BOOKS Autorka vychází z popisu různých aspektů života současné společnosti, v nichž se nějakým způsobem projevuje krize. Jako odbornice v oblasti pedagogiky a náboženské pedagogiky si klade otázku, do jaké míry může cestě z krize pomoci výchova k morálním hodnotám. V této souvislosti nejprve vymezuje základní pojmy spojené s morálkou a etikou a popisuje významné etické filosofické systémy v minulosti. Zabývá se také příspěvkem psychologie k výzkumu vývoje morálky dětí a mladých lidí a k morální výchově. Věnuje se též vztahu filosofické a teologické etiky a pluralitě morálních hodnot v současné společnosti. Autorka analyzuje také různé aspekty morální výchovy v rodině a ve škole, a to s ohledem na celkové klima instituce školy, na obsahy jednotlivých vyučovacích předmětů a speciálně na pojetí předmětů Etická výchova a Náboženská výchova. Teoretický výklad je vždy doplněn konkrétními didaktickými příklady. Závěrečná kapitola se stručně zabývá etickými kompetencemi učitele. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1