Number of the records: 1  

Bajky

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Ezop, činný 6. století př. Kr. - Author
    265 stran : ilustrace ; 21 cm
    ISBN 978-80-277-2270-9
    1400
      Kolář, Jiří, - Translator   Hollar, Václav, - Illustrator
     řecké bajky
    Call numberC 415.799
    Bajky
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 415.799   

    Title statementBajky / Ezop & Hollar ; přeložil Jan Kolář
    Main entry-name Ezop, činný 6. století př. Kr. (Author)
    PublicationPraha : Dobrovský s.r.o., 2023
    Phys.des.265 stran : ilustrace ; 21 cm
    ISBN978-80-277-2270-9
    National bibl. num.cnb003535259
    Edition 1400 (Dobrovský)
    NotePřeloženo. Text Ezop, rytiny Václav Hollar. Jméno překladatele uvedeno chybně, správně má být: Jiří Kolář
    Another responsib. Kolář, Jiří, 1914-2002 (Translator)
    Hollar, Václav, 1607-1677 (Illustrator)
    Form, Genre řecké bajky
    Conspect821.14'02-3 - Řecká antická próza
    UDC 821.14-342 , (0:82-342)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    Bajky
    Ezopovy krátké příběhy o zvířatech s důležitým morálním poselstvím, které byly písemně zaznamenány až ve 3. století před Kristem.Ezop je považován za zakladatele řecké bajky a patří dodnes k nejznámějším bajkařům. Své příběhy přednášel ústně. Šlo o krátké prozaické útvary se stručným dějem, v nichž vystupovala ustálená skupina postav, zvláště zvířata a rostliny, které přebírají lidské vlastnosti a stávají se typem, nositelem konkrétního charakteru. Mnohdy se objevují také skuteční lidé a postavy řeckých bohů, častý je dialog, který dává bajkám spád, posiluje dramatičnost a dynamiku příběhů. Každá bajka obsahuje na konci didaktické poučení, jejich hlavním účelem je v podstatě společenské a filozofické vzdělávání. Jako příklady jeho tvorby lze uvést například příběh „Havran a liška“, v němž liška havrana obelstí lichotkami a ukradne mu sýr, nebo „Liška a čáp“. Zdroj anotace: NK ČR
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.