Number of the records: 1
Rozumět hudbě
Vydání první - 85 stran : ilustrace ; 22 cm
ISBN 978-80-7331-376-0
Havlík, Jaromír, - Editor
hudební analýza hudební teorie hudební interpretace hudební tektonika
sborníky konferencíCall number C 366.587 Umístění 781 - Teorie hudby Title statement Rozumět hudbě : sborník vybraných příspěvků z kolokvia Hudební analýza jako prolnutí interpretace, invence a intuice pořádaného KTDH HAMU 26.11.2014 v Praze / Jaromír Havlík (ed.) Main entry-action Hudební analýza jako prolnutí interpretace, invence a intuice (kolokvium) (2014 : Praha, Česko) (Author) Edition statement Vydání první Publication Praha : Akademie múzických umění v Praze, 2015 Phys.des. 85 stran : ilustrace ; 22 cm ISBN 978-80-7331-376-0 National bibl. num. cnb002776380 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografie a bibliografické odkazy Another responsib. Havlík, Jaromír, 1950- (Editor)
Subj. Headings hudební analýza * hudební teorie * hudební interpretace * hudební tektonika Form, Genre sborníky konferencí Conspect 781 - Hudební teorie UDC 781 , 781.68 , 781.6 , (062.534) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 781 - Teorie hudby Document kind BOOKS Je třeba rozumět hudbě, kterou posloucháme? Je třeba rozumět hudbě, kterou interpretujeme? Co to vůbec znamená rozumět hudbě? Lze skladatelův záměr při nastudování nové skladby poznat a pochopit intuicí, nebo je smysluplné (či dokonce nezbytné) zapojit myšlení? Je vnímání a poznávání hudby, její komponování, interpretace, poslech a prožitek toho všeho proces probíhající vědomě, nebo na úrovni podvědomí? Potřebuje interpret rozebírat skladbu, kterou studuje? Pokud ano – co, proč a jak rozebírat? Čeho si v notovém zápisu všímat? Lze k nalezení vlastní představy o nově studované skladbě a k jejímu následnému vystavění dospět na základě pocitu, nebo úvahy? Tyto a mnohé další otázky se snaží zodpovědět sborník sestavený z výboru příspěvků, jež zazněly na kolokviu Hudební analýza jako prolnutí interpretace, invence a intuice. Autory jednotlivých příspěvků jsou Vladimír Tichý, Jiřina Dvořáková, Elena Knápková, Lubomír Spurný, Tomáš Krejča, Otomar Kvěch a Jaromír Havlík. Zabývají se např. problematikou výuky předmětu Rozbor skladeb, analýzou klavírních skladeb Oliviera Messiaena, metodologií výuky hudební analýzy a dalšími tématy. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1