Number of the records: 1
Československá obec učitelská v kontextu reformy vzdělávání učitelů (ŠVSP) a reformy školy
Kasperová, Dana, 1974- - Author
Vydání první - 530 stran : ilustrace, portréty, faksimile ; 20 cm
ISBN 978-80-200-2860-0
Historie
Československá obec učitelská
1920-1939 20. století
učitelské spolky vzdělávací reformy vzdělávání učitelů dějiny školství
monografieCall number C 381.934 Umístění 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Title statement Československá obec učitelská v kontextu reformy vzdělávání učitelů (ŠVSP) a reformy školy / Dana Kasperová Spine Title Československá obec učitelská Main entry-name Kasperová, Dana, 1974- (Author) Edition statement Vydání první Publication Praha : Academia, 2018 Phys.des. 530 stran : ilustrace, portréty, faksimile ; 20 cm ISBN 978-80-200-2860-0 National bibl. num. cnb002983707 Edition Historie (Academia) Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky Language note České a anglické resumé Subj. Headings Československá obec učitelská * 1920-1939 * 20. století * učitelské spolky - Československo - 20. století * vzdělávací reformy - Československo - 20. století * vzdělávání učitelů - Československo - 20. století * dějiny školství - Československo - 20. století Form, Genre monografie Conspect 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání UDC 37.091.12:061 , 37.014.3 , 377.8 , 37.091(091) , (437) , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Document kind BOOKS Publikace analyzuje program a hlavní cíle, které zastávala významná meziválečná učitelská organizace – Československá obec učitelská (ČOU) –, jež spoluutvářela spolkový učitelský život v meziválečném Československu v letech 1920–1939 a sehrála zásadní roli ve dvou stěžejních tématech meziválečné pedagogické diskuse – v reformě školy a reformě vzdělávání učitelů národních škol. Kniha sleduje Československou obci učitelskou jako mimořádný příklad učitelské organizace usilující po vzniku samostatného Československa jak o sjednocení všech tehdejších učitelských spolků, tak o reformu učitelského vzdělávání a o vysokoškolské vzdělání učitelů národních škol. V neposlední řadě také analyzuje význam spolkových institucí ČOU v procesu reformy školy, zejména ohledně vymezení reformního školského programu, jeho propagace mezi učitelstvem i širší veřejností a následného prosazení v diskusi s ministerstvem školství. Zdroj anotace: Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně, příspěvková organizaceLoading…
Number of the records: 1