Number of the records: 1  

Čítanka pro 2. ročník základní školy


  1. Vyd. 1. - Brno : Didaktis, 2003 - 143 s. : il. ; 25 cm
    ISBN 80-86285-74-X
      Halasová, Jitka - Compiler   Grolichová, Sylvie, - Compiler   Čuma, Aleš, - Illustrator
     čtení
     učebnice
    Call numberC 311.582
    Umístění
    Čítanka pro 2. ročník základní školy
    BranchPlaceInfoSignature
    Na Sadech - dětské jen prezenčněC 311.582 b   

    Title statementČítanka pro 2. ročník základní školy / [sestavily Sylvie Grolichová a Jitka Halasová ; ilustroval Aleš Čuma]
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataBrno : Didaktis, 2003
    Phys.des.143 s. : il. ; 25 cm
    ISBN80-86285-74-X
    National bibl. num.cnb001255216
    Another responsib. Halasová, Jitka (Compiler)
    Grolichová, Sylvie, 1934- (Compiler)
    Čuma, Aleš, 1967- (Illustrator)
    Subj. Headings čtení
    Form, Genre učebnice
    UDC 373.32
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    Čítanka pro 2. ročník základní školy
    Učebnice k vyučování čtení a literární výchovy ve 2. ročníku ZŠ obsahuje pečlivě vybrané texty jak z literatury klasické, tak z děl novodobých autorů našich i zahraničních. Žánrově jsou v čítance obsaženy básně, pohádky, povídky, hádanky, lidová říkadla i koledy, naučné články a divadelní jednoaktovka. Zařazené literární útvary jsou upravené tak, aby svou délkou, náročností a obsahem byly vhodné pro danou věkovou kategorii „začínajících čtenářů“. Čítanka je koncipována jednak jako kniha pro radostné a zábavné čtení, jednak jako učebnice techniky čtení – právě k tomuto účelu jsou v první polovině Čítanky vypsaná složitější slova z článků (pod textem), slouží k dalšímu procvičování a zvládnutí čtení. Úkoly za články by měly přispět k různorodé a radostné práci v hodinách čtení (přemýšlení, jazykové vyučování, doplnění čtení kresbou, motivace ke hře, provedení dlouhodobějšího úkolu apod.), nesměřují jen k obsahu textu, ale jsou formulovány tak, aby žáci mohli uplatnit znalosti i z jiných předmětů a zpětně si čtením tyto znalosti upevňovali a rozšiřovali. Tématicky je učebnice rozdělena podle ročních období na části Podzim, Zima, Jaro, Léto, konec čítanky tvoří část Pohádky. S doložkou MŠMT. Hlavním záměrem při zpracování nové řady učebnic bylo efektivně skloubit současné požadavky i nároky na vzdělávání a moderní trendy ve výuce českého jazyka spolu s poutavostí učebního materiálu pro učitele i žáky. Při tvorbě byly zohledňovány požadavky učitelů z praxe tak, aby učebnice umožňovaly efektivní a zábavnou práci v kolektivu rozdílně nadaných žáků s nejrozmanitějšími zájmy a problémy. Řada učebnic je zpracována s ohledem na návaznost učiva mezi jednotlivými ročníky. Učebnice jsou tvořeny podle vzdělávacího programu Základní škola a Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.