Number of the records: 1
Bloom, Paul, 1963- - Author
První české vydání - 294 stran : ilustrace ; 24 cm
ISBN 978-80-246-3095-3
Lingvistika
Chromý, Jan, - Translator
vývoj dítěte jazyková akvizice psycholingvistika kognitivní lingvistika sémantika
monografieCall number C 365.034 Umístění 81 - Lingvistika. Překlad. Dialekty. Gramatika. Stylistika Uniform title How children learn the meanings of words. Česky Title statement Jak se děti učí významu slov / Paul Bloom ; z anglického originálu How children learn the meanings of words ... přeložil Jan Chromý Main entry-name Bloom, Paul, 1963- (Author) Edition statement První české vydání Publication Praha : Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015 Phys.des. 294 stran : ilustrace ; 24 cm ISBN 978-80-246-3095-3 National bibl. num. cnb002727209 Edition Lingvistika (Karolinum) Note Terminologický česko-anglický a anglicko-český slovník Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík Another responsib. Chromý, Jan, 1983- (Translator)
Subj. Headings vývoj dítěte * jazyková akvizice * psycholingvistika * kognitivní lingvistika * sémantika Form, Genre monografie Conspect 81 - Lingvistika. Jazyky UDC 159.922.72 , 81'232 , 81'23 , 81'37 , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 81 - Lingvistika. Překlad. Dialekty. Gramatika. Stylistika Document kind BOOKS Jak děti zjistí, že slovo „pes“ označuje psa a ne třeba kočku, auto anebo člověka? Jak poznají, co znamenají slovesa „myslet“ nebo „věřit“, přídavná jména „dobrý“ či „bílý“, anebo třeba slova označující abstraktní jevy, jako jsou „hypotéka“ nebo „příběh“? Děti si slova osvojují poměrně rychle, obvykle bez toho, aby je to někdo explicitně učil. Porozumění významům slov je jedním ze základních problémů současného zkoumání lidského myšlení. Paul Bloom zastává přístup, že učení se významům slov je výsledkem interakce rozličných kognitivních a jazykových schopností, mezi něž patří schopnost porozumět záměrům druhých lidí, schopnost osvojit si abstraktní pojmy, schopnost porozumět syntaktické struktuře a určité obecnější schopnosti týkající se paměti a učení. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1