Number of the records: 1
Bresson, Robert, 1901-1999 - Author
Vydání první - 303 stran : ilustrace, portréty ; 20 cm
ISBN 978-80-87292-36-5
Filmové slovo
Bresson, Mylène - Compiler Čeněk, David, - Translator
Bresson, Robert, 1901-1999
20. století 1931-1990 1934-1983
filmoví režiséři filmy
rozhovoryCall number C 372.769 Umístění 791.071 - Filmoví tvůrci, tvůrkyně, kritici, kritičky. Filmoví režiséři, režisérky Uniform title Bresson par Bresson. Česky Title statement Bresson o Bressonovi : rozhovory (1943-1983) / sestavila Mylène Bressonová ; z původního francouzského originálu Bresson par Bresson: entretiens (1943-1983) ... přeložil David Čeněk Main entry-name Bresson, Robert, 1901-1999 (Author) Edition statement Vydání první Publication Praha : Casablanca, 2016 Phys.des. 303 stran : ilustrace, portréty ; 20 cm ISBN 978-80-87292-36-5 Kč 349,00 National bibl. num. cnb002904418 Edition Filmové slovo Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík Another responsib. Bresson, Mylène (Compiler)
Čeněk, David, 1973- (Translator)
Subj. Headings Bresson, Robert, 1901-1999 * 20. století * 1931-1990 * 1934-1983 * filmoví režiséři - Francie - 20. století * filmy - Francie - 1931-1990 Form, Genre rozhovory Conspect 791 - Film. Cirkus. Lidová zábava UDC 791.633-051 , 791.2 , (44) , (047.53) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 791.071 - Filmoví tvůrci, tvůrkyně, kritici, kritičky. Filmoví režiséři, režisérky Document kind BOOKS Francouzský režisér Robert Bresson (1901–1999), svými životopisnými daty zajímavě a tak trochu příznačně vyplňujícími celé 20. století, patří mezi solitérní tvůrce světového filmu, který si i přes své dlouhé tvůrčí období čtyř dekád dokázal zachovat naprosto specifický tvůrčí styl, v podstatě nepoznamenaný žádnou z dominantních tvůrčích vln či škol. Ve všech filmech natočených od 2. světové války až do 80. let (např. Deník venkovského faráře, K smrti odsouzený uprchl, Peníze) si udržel svůj nezaměnitelný přístup k filmovému vyprávění či herectví a dále ho formoval a precizoval dílo po díle, a to za použití úsporných vyjadřovacích prostředků. Podobně úsporně i on sám formuloval své názory na filmové dílo; jediný ucelený soubor jeho filmového myšlení je stostránkový spisek "Poznámky o kinematografu" (1975, česky vyšlo 1998), opět plný krátkých úsečných noticek zapisovaných v průběhu čtvrtstoletí. Teprve roku 2013 vznikla další kniha, která se snaží v uceleném souboru nechat promluvit tohoto tvůrce o svém díle. Péčí jeho vdovy Mylene Bressonové vyšel soubor jeho rozhovorů z dlouhého údobí let 1943 až 1983, který je řazen chronologicky, film po filmu. Právě tento diachronní postup umožňuje sledovat vývoj Bressonova stylu, jeho uvažování o kinematografu. Tuto linii podporuje i zařazení interview, jejichž přímým popudem nebylo obvyklé představení nového snímku uváděného do kin, ale spíše zamyšlením nad určitým tématem či motivem (např. adaptace literárních děl), což dále prohlubuje poznání o směřování jeho úvah v tom kterém období. Tím se z tříště porůznu vzniklých rozhovorů stává celkem plnohodnotný profil tvůrce, který jinak o svém díle spíše mlčel. Zdroj anotace: Krajská knihovna Františka Bartoše ve ZlíněLoading…
Number of the records: 1