Number of the records: 1
Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice
Tupý, Jan, 1949- - Author
2., doplněné a upravené vydání - 230 stran : ilustrace ; 23 cm
ISBN 978-80-210-8997-6
Pedagogický výzkum v teorii a praxi ;
1989-2017
školství kurikulum vzdělávací standardy základní školy
monografieCall number C 385.623 Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Title statement Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice : historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989-2017 / Jan Tupý Main entry-name Tupý, Jan, 1949- (Author) Edition statement 2., doplněné a upravené vydání Publication Brno : Masarykova univerzita, 2018 Phys.des. 230 stran : ilustrace ; 23 cm ISBN 978-80-210-8997-6 National bibl. num. cnb003021607 Edition Pedagogický výzkum v teorii a praxi ; 46 Note 200 výtisků Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografie a bibliografické odkazy Subj. Headings 1989-2017 * školství - Česko - od 1989 * kurikulum - Česko - od 1989 * vzdělávací standardy - Česko - od 1989 * základní školy Form, Genre monografie Conspect 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání UDC 351.85 , 37.016 , 37.011.33:006 , 373.3 , (437.3) , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Document kind BOOKS Kniha zevrubně mapuje proměnu českého základního školství mezi lety 1989 až 2017, a to na základě analýzy kurikulárních dokumentů a okolností jejich vzniku.Kurikulární dokumenty udávají teoretický rámec našeho školství a tvoří tak stěžejní pramen pro studium vývoje moderního českého školství. Na jejich tvorbě se po roce 1989 podílel Výzkumný ústav pedagogický v Praze a Národní ústav odborného vzdělávání, obě instituce se pak v roce 2011 sloučily v Národní ústav pro vzdělávání. Právě vznik tohoto nového ústavu byl autorovi hlavním impulzem ke studiu činnosti těchto institucí. Rozebírá koncepční a legislativní dokumenty uplatňované při tvorbě, věnuje se samotnému obsahu a pojetí kurikulárních materiálů, popisuje postupy uplatňované při tvorbě, schvalování a uvádění do praxe. Zajímá se o první revize a změny Rámcově vzdělávacího programu pro základní školství a hodnotí úspěchy i nedostatky procesu tvorby. Uvědomuje si i důležitou roli společenského kontextu, který dokresluje úryvky z novinových článků a výpovědí tvůrců. Zdroj anotace: Městská knihovna v PrazeLoading…
Number of the records: 1