Number of the records: 1
Klavírní myšlení Ivana Klánského
Koblížková, Eugenie, 1970- - Author
Vydání druhé upravené - 199 stran : ilustrace (některé barevné), noty ; 24 cm
ISBN 978-80-7476-305-2
Klánský, Ivan, 1948-
20.-21. století
klavíristé hudební pedagogové hra na klavír hudební pedagogika hudební interpretace
monografieCall number C 414.179 Umístění 78.071 - Osobnosti v hudbě. Hudební interpreti, interpretky Title statement Klavírní myšlení Ivana Klánského / Eugenie Koblížková Main entry-name Koblížková, Eugenie, 1970- (Author) Edition statement Vydání druhé upravené Publication Praha : Togga, 2023 Phys.des. 199 stran : ilustrace (některé barevné), noty ; 24 cm ISBN 978-80-7476-305-2 National bibl. num. cnb003523838 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy Subj. Headings Klánský, Ivan, 1948- * 20.-21. století * klavíristé - Česko - 20.-21. století * hudební pedagogové - Česko - 20.-21. století * hra na klavír * hudební pedagogika * hudební interpretace Form, Genre monografie Conspect 78.07 - Hudebníci, skladatelé a jiná hudební povolání UDC 780.616.433.071.2 , 78.071.4 , 780.616.433.02 , 37.01:78 , 781.68 , (437.3) , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 78.071 - Osobnosti v hudbě. Hudební interpreti, interpretky Document kind BOOKS Kniha Klavírní myšlení Ivana Klánského představuje čtenářům významnou osobnost současného pianistického umění, prof. Ivana Klánského. Pojednává o jeho tvůrčím a pedagogickém zrání, životní cestě od jeho prvních klavírních krůčků přes studia na konzervatoři a AMU v Praze až po jeho rozsáhlou pedagogickou praxi. Zachycuje jeho začátky v roli klavírního pedagoga a postupné utváření svébytné, osobité metodiky, kterou mimořádně úspěšně uplatňuje ve své pedagogické praxi. Tato metodika je čtenáři přiblížena prostřednictvím myšlenkového vnímání hudby Ivanem Klánským a je vyjádřením jeho estetických a etických postojů v oblasti interpretačního umění. První kapitoly jsou věnovány životní dráze a stěžejním pilířům jeho klavírní metodiky, jakými se jeví diagnostika výkonu interpreta, práce klavíristy s časem a zvukem, fyzicko-technické zákonitosti klavírní hry. Přibližují i nejoriginálnější součásti jeho pedagogicko-metodického systému, kterými se stala impulzová metoda a metodický princip rozčleňování interpretace na horizontálně nebo vertikálně hudebně zpracované plochy. Další kapitoly rozebírají názory a pohledy Ivana Klánského na interpretaci hudby jednotlivých hudebněhistorických období od 17. do 20. století. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBULoading…
Number of the records: 1