Number of the records: 1
Předpoklady žáka pro řešení úloh z matematiky
Eisenmann, Petr, 1962- - Author
Vydání první - 342 stran : ilustrace ; 24 cm
ISBN 978-80-246-5582-6
2011-2030
empirický výzkum matematika učební úlohy žáci matematické myšlení čtenářská gramotnost pedagogická diagnostika
kolektivní monografieCall number C 418.777 Umístění 373.3 - Základní školství Title statement Předpoklady žáka pro řešení úloh z matematiky : diagnostika příčin neúspěchu a návrhy opatření k jejich odstranění / Petr Eisenmann a kolektiv Main entry-name Eisenmann, Petr, 1962- (Author) Edition statement Vydání první Publication Praha : Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum, 2023 Phys.des. 342 stran : ilustrace ; 24 cm ISBN 978-80-246-5582-6 Kč 390.00 National bibl. num. cnb003578209 Subj. Headings 2011-2030 * empirický výzkum - Česko - 2011-2030 * matematika - úlohy * učební úlohy - řešení * žáci * matematické myšlení * čtenářská gramotnost * pedagogická diagnostika Form, Genre kolektivní monografie Conspect 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání UDC 001.891-028.46 , 51 , 371.321.7 , 373.3.011.3-052 , 51:165 , 028.1 , 37.013.77 , (437.3) , (048.8:082) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 373.3 - Základní školství Document kind BOOKS Publikace přináší ucelený popis rozsáhlého výzkumu uskutečněného na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v letech 2019-2022 multioborovým týmem složeným z didaktiků matematiky, statistiků a psychologa. Monografie obsahuje celkem sedm kapitol, které po úvodu a vymezení teoretických východisek přináší přehled osmi ukazatelů popisujících předpoklady žáka k řešení úloh v matematice: matematická citlivost, matematická tvořivost, čtenářská gramotnost, počtářská dovednost, pracovní paměť, tendence k užití algoritmu, sebeposouzení a motivace k učení se matematice. Tyto ukazatele tvoří strukturu a v rámci monografie je popsán jak důvod jejich zařazení do vytvořené struktury, tak i jejich operacionalizace pro potřeby diagnostiky. Hlavním výstupem projektu je totiž certifikovaná diagnostická sada (je součástí monografie), která učiteli umožní stanovit možná rizika, jež žákovi mohou bránit v úspěšném řešení matematických úloh. Důsledky pro učitelskou praxi, zejména náměty pro práci se žáky za účelem snížení rizik, popisuje závěrečná kapitola monografie. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1