Number of the records: 1
Fučíková, Eliška, 1940- - Author
255 stran : ilustrace (převážně barevně)
ISBN 80-85277-04-2
Bukovinská, Beket, - Author Muchka, Ivan, - Author
Rudolf II. Habsburský, římskoněmecký císař, 1552-1612
16.-17. století
dějiny umění české výtvarné umění umělecké sbírky manýrismus (umění)
Praha (Česko)
kolektivní monografie obrazové publikaceCall number B 34.940 Umístění 72/76 - Výtvarné umění obecně Title statement Umění na dvoře Rudolfa II. / Eliška Fučíková, Beket Bukovinská, Ivan Muchka Main entry-name Fučíková, Eliška, 1940- (Author) Publication Praha : Aventinum, 1991 Phys.des. 255 stran : ilustrace (převážně barevně) ISBN 80-85277-04-2 National bibl. num. cnb000062824 Note V německé verzi poprvé vyšlo v nakladatelství Artia v Praze roku 1988. Náklad 5000 výtisků Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík Another responsib. Bukovinská, Beket, 1943- (Author)
Muchka, Ivan, 1946- (Author)
Subj. Headings Rudolf II. Habsburský, římskoněmecký císař, 1552-1612 * 16.-17. století * dějiny umění - 16.-17. století * české výtvarné umění - 16.-17. století * umělecké sbírky - 16.-17. století * manýrismus (umění) * Praha (Česko) Form, Genre kolektivní monografie * obrazové publikace Conspect 72/76 - Výtvarné umění UDC 72/76(091) , 7.034.6 , 72/76:069.5 Country Česko Language čeština Ve volném výběru 72/76 - Výtvarné umění obecně Document kind BOOKS Autoři se v rámci sledovaného období soustřeďují pouze na umění, které na Rudolfově dvoře vznikalo, na panovníkovo sběratelství a mecenášství. Z jeho životopisu připomínají jen to, co je relevantní pro vznik a rozvoj Rudolfových zájmů a zálib. Sledují rovněž, do jaké míry se panovníkovo přesídlení do Prahy promítlo v životě města, jak změnilo jeho obraz. Kapitoly o rudolfínském malířství, sochařství, uměleckém řemesle, o architektuře a o sbírkách Rudolfa II. na základě současného stavu bádání ozřejmují, že za Rudolfovým sběratelským a mecenášským snažením byla jasná koncepce, vycházející z nejprogresívnějších filozofických teorií té doby. Vše, co bylo shromážděno na Pražském hradě, co vznikalo ve dvorních dílnách, mělo sloužit k poznání světa, k odhalování jeho tajemství. To byl také důvod, proč Rudolf II. nechal pro tvorbu vědců a umělců vytvořit v Praze tak stimulující prostředí. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1